rörd med Be

Blev du varm eller kall av din senaste kram? Kom en tår eller kanske ett skratt? Varför känner du som du gör?

En beröring kan göra så mycket. Så mycket mer än vad vi tror. Ger någon dig en kram, blir du kanske varm, sårad eller tröstad. Allt hänger på situationen i fråga.  Vad betyder egentligen någon för dig?
När jag saknade någon och fick en kram av någon, blev jag varm. Någon tittade på mig så som någon alltid tittat på mig. Fast med en lite förhöjd blick. Det var något i utseendet, något litet i blicken som var ändrat. Jag misstänkte att det var harmonin som flyttat in i någons hjärta. Jag kände lugnet, tryggheten och kärleken så som jag aldrig kännt den innan.
Jag trodde den var ny och unik., men varför skulle den varit det? Den hade funnits där hela tiden. Jag märkte det efter ett tag. Det var ju just det jag saknat, det som jag så länge letat efter. Konten att andas hjärtan. Den fanns kvar och väcktes till liv igen av en enda liten beröring.
Så mitt tips är: Saknar du någon eller kanske inte vet vad du känner inför någon - prova med en kram, eller bara en snabb snudd på armen. Känslorna förs på något sätt ut i beröringen och hjälper dig att välja rätt väg.

/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback