Sophies 7 lärdomar

Idag har jag kommit underfull med följande små ting:
1. Att bli masserad av en riktig massör är något man borde unna sig oftare. Nu är jag mjuk som en bebis och luktar Hubba Bubba.
2. Att blåst, kyla och jag inte går ihop. Min kropp skakade hysteriskt av alla piskande vindar de stunder jag tvingades vistas utomhus.
3. Att det är underbart att få umgås med sina vänner en hel dag. Först kom Elin, sen gjorde Alex oss sällskap för att sedan överge oss efter sisodär tre timmar bland stearinljus och kaffelukt. Då bestämde sig Julia för att ersätta Alex en stund minsann, så hon traskade glatt in i värmen.
4. Att det lätt blir ont om syre i en lägenhet på knappt 24 kvadrat. Speciellt när det visats tre pers, en hund och mycket prat i den.
5. Att jag inte är så förtjust i brownies. De smakar för mycket. ja, jag vet... jag är känslig.
6. Att cola och ost är så mycket godare än kombinationen kaffe och choklad. Rynka inte på näsan förrens du prövat själv. Men det ska vara Coca-cola och Billingeost. Annars blir inte effekten den samma.
7. Att mjölken på Kvantum är slut, förutom de stora röda packeten. Vill du ha en annan sort, åk till en annan affär. Det blir billigare och du sparar på din tid.

Hoppas du blivit, precis som jag, visare efter denna dag.
Ha en underbar natt tillsammans, natti natti. /Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback