Bingo Rimér är en klok gosse

"Jag avråder alla tjejer att operara brösten"
Hör och häpna, men det var faktiskt sjävaste flickfotaografen Bingo Rimér som uttrykte sig så starkt i P3 igår förmiddag. När jag först fick höra att det var han som var morgonens gäst kunde jag inte annat än att småle. Han bubblade på om sitt och så..pang. Mina öron höll på att trilla av; Männsikan är så klok! Han är inte bara ute efter yta och status, han är en vanlig jävla Svensson som oss andra. Han berättade hur han storslaget tagit sig fram i livet, hur han flyttade från sin småstadsidyll och välkomnade Stockholm för sina fötter. Där började han som städare på en fotostuio. Och se var han är nu! Det är helt sinnes vilken affärsman han måste vara. Eller är det verkligen det? Kanske är det bara ren envishet, att han aldrig tänkte ge upp. Han kommer kämpa tills glöden slocknar och det är så fruktansvärt beundransvärt.
   Männsikan  pratade om hur vanligt det är att modeller vill operara brösten och han tvingas dra samma gamla visa EN GÅNG TILL: Jag suckar djupt och medhållande. Jag kan dessvärre inte göra så mycket mer, men han är man och saknar bröst. Kanske kan självaste flickfotorafen få någon liten tös att lyssna på dessa visdomsord och klyschor som stämmer, tex: "Du duger som du är."
   Jag blir alldeles matt av bara tanken på vilsa flickor som naivt drömmer efter större bröst som en bekräftelse på att de är kvinliga. Jag skulle vara lycklig om mina krympte några kupstorlekar, lycklig om jag kunde handla på H&M och hitta min storlek i varje hörn. Men ni ska fan veta, era lyckliga småtuttade männsikor, att när jag ska handla en BH blir det dyrt (finns bara dyra märken i de större modellerna), svettigt (av allt spring framochtillbaka i butiken för att finna rätt) och vissa pisamma stunder (när jag måste fråga om hjälp i butiken och de stirrar på mig och säger: Vi har bara upp till C-storlek här.)
   Så snälla hela jordens befolkning, nöj er med vad ni har - så kommer ni längre. Och annars så säger jag bara "Men tjut då"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback