En zombies väg till läkaren

När klockan slog 8:00 tvingade jag upp mina ögonlock, jag fick dem att kämpa med mig och de kämpar fortfarande. De ville fortsätta sova, det vill de fortfarande, jag vill det fortfarande. Men läkarmottagningen kallade, så nu sitter man här och kämpar med sina ögonlock efter doktorns ordnination. "Inte ligga ner, då fortsätter kroppen att vila, du måste sitta, stå eller gå - men du får absolut inte jobba" - Löd en del av domen. Jaharu, tack för den sparken i röven.
   Nu måste man liva upp sin stackars kropp efter fyra dagars förpestning. Ge den liiite mat, mycket vätska och ställa upp som en riktig kamrat. Inte ens en sådan manick som männsikokroppen pallar att resa sig efter ett hårt slag i magen.

Nu funderas det på vad som jag ska tänkas kunna vara funktionsduglig till att ta mig för idag. Blir väl till att äta lite vattenmelon och dricka vätskeersättning antar jag. Vad ska ni andra göra?

/Sophie

Kommentarer
Postat av: Annika

Heej gumman!

Jag tycker så synd om dig! :(

Sa doktorn vad det var får något?

Vilka order!!



Kram på dig!

2008-06-19 @ 17:23:17
Postat av: Molly

Jag vet ju inte vad du är för sjuk. Men jag har också blivit förpestad, i ett tidigt stadie lunginflammation :S Hoppas du blir bättre, jag tänker faktiskt på dig!



Kram Molly

Postat av: Svar till Molly:

Tack för omtanken! Hoppas du blir pigg och kry snart. Jo då, jag mår bättre. Har draggats av magsjuka/förgiftning. Är inte på Morella, its all I have to say...

Ska lämna fler prover hos läkaren imorgon och hoppas på det bästa.

Ta hand om dig nu. Kram, Sophie

2008-06-22 @ 21:06:54
URL: http://sweetseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback