Tittar ditt barn på CN?

Natten sovs igenom tryggt med Pontus vid min sida. Jag vaknade utvilad, för en gångs skull. Frukost i form av nybakat bröd, té och yoghurt tillagades av mig och avnjöts av oss båda. 
   Ingen hund är med denna gång, vilket innebär en hel del frihet och slöhet. Därför ligger vi fortfarande i sängen och tittar på Cartoon Network av alla kanaler. Många gånger frågar jag mig hur denna kanal kan vända sig till barn. Det är olika monster som springer omkring och blir jagade, misshandlade och uppätna. Kanske är det inte så konstigt att småbarn blir allt mer våldsamma och att de använder mer kränkande verbala formuleringar?

Svar till "Lisa": Letar du efter definitioner så gå in på Wikipedia eller sök på Google.


 

/Sophie

Kommentarer
Postat av: Elin

Håller med dig väldigt mycket.
Dagens barnprogram är inga bra barnprogram. Tacka vet jag det som vi fick se när vi var små :)

Ha en underbar helg med Pontus nu!

Krams

2008-03-14 @ 20:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback