En ovanlig söndag

Idag har det varit en skev dag. Jag vaknade redan vid klockan nio, eftersom jag säkert föll i dvala klockan elva i går kväll. Jag ville inte vakna, försökte tänka bort tanken på att jag var pigg och utvilad. För på ett plan kände jag mig allt annat än utvilad. Förföljd av mardrömmar i två nätter i rad gör en till en söndertrampad smet.
   Väl uppe ur bäddsoffan så hasade jg mig till datorn. Här blev jag sittande ett bra tag innan det var dags för frukost. Käkade då upp allt som fanns att erbjuda i frukostväg. Så mot min vilja blev det till att gå ut i ruskvädret för att gå de hela tjugofem meterna till affären. Passade på att handla lite middag också. Kände mig riktigt duktig när uppdraget var slutfört. Snöflingor började dala till marken när jag blickade ut. Men det kändes inte mysigt. inte alls. Finns ju ingen öppen brasa att försvinna in i. Så jag försatte mig i lite arbete i stället. Försökte göra klart min rättning av ett kapitel. Lyssnade på all möjlig musik och vips så satt jag där, fastklistrad framför youtube och letade nya låtar. Och sen letade jag låttexter. Man vill ju veta vad som sjungs också. Usch, blir så trött på mig själv ibland. Men men, lite blev i alla fall skrivet och det är bättre än ingenting. Får helt enkelt inse att man inte kan ligga på topp alla dagar. Just nu är jag nog nere i en grotta, eftersom jag bara grottar runt inne i mitt huvud och söker märkliga svar.
   Snart böjar "Ensam mamma söker". Och det måste ses. Ikväll får mammorna sina prinsar. Och jag får se en skymt av Västervik, det är inte fy skam inte. 

/Sophie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback