Grymma värld

Jag är arg på min dator. Eller egentligen inte på datorn i säg, utan på strömsladden. Den vägrar nämligen att sammarbeta med mig idag. Och jag som ville skriva om ett kapitel. Där fick jag. Jo visst, jag skulle kunna använda den datorn jag sitter vid nu, men jag blev så irriterad över min egna dator att jag tappade sugen. Fuck.
   Funderar på att skriva min poetik-text istället. Känner mig mer lockad av att skriva på papper med penna. På hederligt vis. För att skapa den rätta känslan. Så det blir väl så at jag får vänta med omskrivningen till imorgon. Och då tänker jag inte ens försöka att få igång min dator. 
   Jahapp, vad gör ni som inte är arga på era datorer denna lördag då? 

Förresten så pratade jag med min vän Elin sent i går kväll. I natt kan man säga. Hon får mig alltid på så bra tankar. Vänder på saker och ser på världen med fräscha ögon. Skulle vilja vara hemma hos henne. Gå promenader, bada bubbelbad och spela kort. Men som det ser ut nu så kommer vi inte ses förren till nyårsafton. Nästan nästa år! För lång tid! Men vi är snart där, sitter någon och tänker nu. Jo visst, för somliga kanske det är så. Men inte för mig. Inte nu. Inte i detta skede av livet. No.

/Sophie

Kommentarer
Postat av: Elin

Och jag känner det samma. Till nyår är det på tok för långt verkligen!

Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och göra det bästa av situationen helt enkelt.



PUSS!

2008-11-16 @ 10:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback