Hjärnan är långsam, men vid liv

Lilla Sjöjungfrun sjunger för Blunder på tvskärmen och bara det skapar en mysig stämning. 
   Jag ser prickar, är för trött för att tänka klart och scener springer förbi med snabba steg. Jag orkar inte fokusera. Men det är det värt. Kvällen och hela dagen i går var så bra. Skoldagen byttes av en helkväll hos en klasskompis, i hennes fantastiska lägenhet på Östermalm. De bästa av de bästa ur författargänget var samlade runt köksbordet för att sippra rödvin och äta en god matbit. Kvällen gjorde att mitt hår fick en rökdoft(som duschades bort innan sovdags), En hjärna större än huvudskalet (huvudtabletter var ett måste) och en hes hals (som har fått bedövats med halstabletter hela dagen). Men, åter igen: Det var det värt. Livet är till för att levas, inte för att INTE levas. 
   Skoldagen idag har flytit på och jag är nu glad att kvällen snart är kommen. Idol, chips och cola väntar. Precis vad jag behöver. Vad vi behöver, jag och Thea.  Resten av helgen och nästa vecka ska gå åt nyttigheter, skrivande och en och annan promenad. Och på söndag ska vi tända vårat guldljus som vi köpte på Hemköp i förrgår.  För då är det ju faktiskt första advent. Det har ni väl inte glömt bort? :)
/Sophie

Kommentarer
Postat av: Annika

Ååh nej, sånt glöms aldrig bort! Och det andra ljuset får jag tända tillsammans emd dig!

Kramar oM!

2008-11-29 @ 00:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback