Tid: bokad

Jag traskar fortfarande omkring i pyjamas, men jag tänker trotsa smärtan i morgon genom att åka till Stockholm. Jag ska till skolan och tänka på annat än min förbaskade värk. Som ett plåster på såret så ringde någon upp mig från vårdcentralen förut och bokade in mig på ett besök på måndag. Så nu vet jag inte riktigt vad jag hoppas på vad svärmor ska ta för färdmedel hit. Men någon del av mig säger mig att hon ska ta bil och att jag kommer strunta i min läkartid på måndag och följa med henne hem på söndag. Givetvis struntar jag inte totalt i att gå till vårdcentralen. Eller jo, till DEN vårdcentralen i så fall...så då väljer jag en i viken. En tryggare. Men äh, jag vet inte. Spelar väl ingen roll egentligen, bara jag som är barnslig och faktiskt känner mig som ett litet barn när det smärtar så här.
   Hur som, så ska det bli en mysig resa imorgon, eftersom Thea och och ska sällskapa på tåget. Vi har sittplatser jämte varandra, precis som resan hem sist. Bättre resesällskap kan man nog inte hitta. Hon är för go.
  
Ikväll är det min älskade serie på tv: Desperate housewives. Längtar som en tok. Innan dess väntar fyra timmar av intensivt skrivande och kaffedrickande. So, wish me good luck ;)
/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback