Mördar spindel, mördarspindel.

Jag är fortfarande vaken. Och jag har gjort vad jag lovade mig själv förut. Ett kapitel är klart, så imorgon (idag) när jag vaknar blir det till att läsa igenom igen för att se till att min hjärna inte varit helt ute och cyklat under natten och sedan maila det till klassen. Vad jag kan läsa av det nu så tycker jag att jag fick till det riktigt bra. Men som sagt, det återstår att se.

Ryggen är fortfarande paj, kanske ännu mera nu efter alla skriverier.  Men i morgon väntar långpromenad så då ska den väl bli lite nöjd ändå. Förresten så blev det inget badande av förut. Inte för att jag inte ville, utan för att det var en monsterstor spindel som också ville bada. Han bara låg där i badkaret och stirrade på mig. Gigantisk. Äcklig. Jag brukar inte ha något som helst emot spindlar, brukar kunna förhålla mig till dom riktigt bra. Men den här... han var en klass för sig om man säger så. Jag trodde Pontus skojade när han kom ut från toaletten och visade med händerna vilken jättespindel som var vår gäst där inne. Så jag sa glatt att jag kan komma och ta ut han där ifrån, om Pontus nu var så fjompig. Där fick jag. Det hela slutade med att spindeln flyttade in i dammsugaren med hjälp av Pontus. Jag kunde inte se på. Kan liksom inte rå för att jag tycker synd om den. Tur att man inte föddes till spindel i alla fall!

God natt, nu ska jag drömma om sommarnätter och havsbrus.

/Sophie

Kommentarer
Postat av: Annika

Fan vad länge du är uppe gumman! Jag som tänkte ringa till dig nu... men jag tror nog att du sover.

Kramis

2008-09-11 @ 10:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback