En ovanlig fredag

Våren gör så att det pirrrar i magtrakten. Fåglarna kvittrar och gatorna sopas rena. På bordet står påskliljor och gör hela atmosfären ännu mysigare. När man vaknar här, så vaknar man med ett glatt humör och skrivarglädje. Vi åt frukost, gick en promenad genom skog och över berg. Nu har kaffet druckits upp och tidningar blivit lästa...

Jag befinner mig i Göteborg och just nu undrar jag om jag någonsin kommer vilja åka härifrån? Jag och Thea ska ha skrivarläger några dagar, vilket kommer resultera i många sidor färdig text. Jag märker själv att jag inte kan koncentrara mig på att skriva det här inlägget helt och fullt ut. Men det är lite mycket i skallen och jag har svårt att skilja på vad som är värt att tänka på och inte.

Skriver kanske mer senare när jag kommit en bit på vägen med min omskrivning. Förresten varvar min dator onödigt mycket, låter som en hel ångmaskin. Vad borde jag göra åt det måntro? Kanske behöver han lite värmande té med honung i, precis som du och jag?

/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback