Idag svettas man.

Idag är en effektiv dag! Steg upp ur sängen innan klockan hann slå åtta, åt lite fil och sen var det ut på promenix som gällde. Jag mötte upp Sarita och så startade vi vår vandring på två timmar. Det var så skönt att komma igång lagom tid på dygnet, trots en natt fylld med pollenattack i ögon och hals. Solen har strålat sådär härligt vårigt idag och man kan känna det pirra till av sommarfeelingen som infinner sig när man får sol på sin kind. Vi köpte med varsin kaffe från donken på vägen hem och sen vandrade jag vidare hem till Mamma. Där väntade en skaplig besvikelse, min deklaration har fortfarande inte kommit! Och inte heller den stora textbunten från skolan! Vad är det för fel på postens system?!
Blev till att ringa skatteverket, igen. Så nu skickar dom en ny deklaration till mig, igen. Waah.

Nu har jag nyss lagat en god tonfisksallad, som jag tänkte avnjuta innan jag beger mig till lilla farmor. Hon ska få sina fönter putsade av lille mig :)

Ikväll ska jag mest dricka kaffe hos Nina och när jag når hemmet igen så väntar skrift. Har en deadline att följa: I morgon bitti, två kapitel desstutom. Men det grejjar jag!

Så, time to goooo.
Bye.
/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback