Text och tankar

Jag sitter och tänker på mina texter. Skriver lite på ett kapitel, hoppar till nästa och för att sedan gå tillbaka till där jag började. Jag finular, gör om och bygger nytt. Sådär som det ska vara. Men så kommer det in andra tankegångar när jag är som mest inne i den andra världen. Så jag kände att jag var tvungen att skriva av mig lite här, så kanske mina privata funderingar lämnar mig ifred för en stund.

Har kommit underfull med ganska många smarta (om jag får säga det själv) saker den senaste tiden. Nämligen följande: Att man bara ska umgås med såna männsikor som gör en glad och på bra humör. Annars kan det kvitta. För vad får man ut av att vistas i samma rum som en negativt-laddad person?
Jag blir lycklig av folk som man kan samtala okrystat med, såna som man kan säga precis vad man tänker och känner till. Och såna som man kan dela drömmar med, både natt, dag och framtidsdrömmar. Jag vill ha folk som vill gå med på mina promenader och som även vill dela sina små stigar med mig. Jag vill titta på solen och säga... Nä, nu räcker det. Fasen vad jag snöar in i saker idag. Vad är det med mig?

Förresten så är jag hungrig. Kan du laga en smarrig måltid åt mig? Inte? Nehe, då blir det väl en köttbullesmörgås och ett glas oboy. Lät inte så tokigt det heller, eller hur? :)

/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback