Lyckan, det är jag!

image44

Hej och välkommen till Lyckan.
Min helg är svår att slå. Mina senaste dygn är svåra att överträffa, någonsin.
Jag och Annika var på make-up kursen i torsdags och blev så här finfina som ni kan granska på bilderna. Man fick sminka sig själv och två makup-artister ledde oss och visade på en modell hur man skulle lägga på sminket, vilekn ordning och om färger osv. Jag lärde mig så otroligt mycket och vågade mig på att köpa det där röda läppstiftet som jag så länge trånat efter. Visst klär det mig? :)
Köpte även en hel del annat och pengarna swichade förbi framför näsan. Men det var det värt!!

image46

På fredagen åkte vi in till city igen och lämnade av Niklas som skulle åka till Västervik under helgen. Sedan åkte vi glatt tillbaka igen och Annika visade mig Tyresö centrum. Mys! Vi hamnade på HM av alla ställen och införskaffade oss penslar till sminket och jag köpte även ett eget rött nagellack, eftersom jag inte är fräck nog att använda mer av Saritas nagellack. Så oroa dig inte gumman, du får det när jag kommer hem! :)
Blev även en sväng på systemet och sedan hem till lägenheten och kissekatterna. Lagade förträffligt god mat, lövbit, sås och ris. Yummi! Vin till maten och sedan var kvällen i full rullning...

image47

Idolerna på tv´n gjorde oss sällskap och varvades med annan musik när vi tröttnade emellanåt.
image49


image51

image52
Runt tolv befann vi oss i city och på språng i natten efter ett bra uteställe.

En riktigt lyckad kväll blev det. Hamnade på en nattklubb vid namnet Toxic Club och där rockade vi loss så pass att Annikas klack gick av. Men vad gör det när männsikan är självaste stålkvinnan?!


Igår var det bara till att slappa och ta det lilla lugna, då lördagens bravader visade sig i form av trötthet och en aning huvudvärk. Så vi ordnade med läsk och snacks framför tv´n hela dagen. Och ej att förglömma - vi åt pizza också. MUMS!!

Idag har vi varit ute på en välbehövlig promenix i den härliga höstluften. Siw har nämligen mysat med mig hela natten så hela min näsa andades katthår :p
Det blev några fina bilder bland Tyresö slott och höstens alla färger...
Visst är väl hösten ändå lite väl underskattad?
image54


image55

image56

image57

image59

image58


Dessutom så hittade jag mitt drömhus här i Tyresö idag...

image62
Fint va? :)

Japp, det var i stora drag mina senaste dagar och visst har det varit dragigt alltid! :D

Imorgon är det dags att återvända till verkligheten en stund. Men sedan blir det hem hit igen. Till Annika. Till Tyresö. Jag ska laga kasslergratäng till min maräng imorgon!
Jösses, vilka härliga dagar jag haft och kommer ha nu framöver. Jag fattar det knappt själv. Allt är så overkligt bra. Ja, jag är lycklig minsann!
/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback