Herr Eiffel, ett bröllop och...

Paris var lika med bländande skönhet. Det var ljumma vindar, sena nätter och långa promenader. Det var bröllop i en svensk kyrka mitt i centrala Paris. det sas ja, både en och två gånger. Bruden tog brudgummen, brudgummen tog bruden. Leenden sprack upp i tårfyllda ansikten. Vi vittnade en vigsel och jag bar på en hemlis.
   Dagen efter gick jag och Pontus själva och sevärdigheterna swichade förbi en efter en. Notre Dame avlöste Eiffeltornet och där satt vi. I en park, med tornet framför pupillerna. Människoröster dansade förbi, men vi såg dom inte. Vi såg bara varandra. Jag såg bara dig, du såg bara mig och Eiffeltornet skådade oss från ovan. En bit från baguetten låg fortfarande orörd, jämte våra ben som vilade på den gröna gräsmattan. Jag tittade på den, tittade snabbt omkring oss och sen tittade jag bara på dig. Sen sa jag det. Du låg stum, såg djupt in i mina ögon och jag drog en hårslinga från ditt ansikte. Sen sa du "Ja". Ditt leende kom fram, dina ögon tindrade till och mina ögon svarade dina. Våra händer möttes, ringar sattes på och Eiffeltornet fällde några tårar. En för kärlek, en för glädje och en för sorg. Varför sorg? Jo, tornet kommer inte få vittna vår vigsel på nära håll. Men det får stranden, vågorna och Thailand. Pontus, jag älskar dig.
/Sophie

Kommentarer
Postat av: Molly

Grattis :) Hoppas allt är bra!

Kramar

Postat av: Molly

Vad kul! Vad är det du ska plugga? :)



Jo, allt börjar väl att ordna till sig här också. Efter lång väntan efter ett socialbidrag är snart över. Arbetslös fortfarande men det är planerat att jag ska börja jobba i Stockholm en del helger som "retuscherare" för citypix.se :)



Annars händer det inte så mycket. Fotar, skriver och försöker vara så social jag kan. Men ofta är det inte så lätt när man har intressen som prioriteras :P



Kram!

2008-09-02 @ 22:50:54
URL: http://www.molkan.se
Postat av: Elin

Jag kan fortfarande inte sluta le åt det otroligt glädjande beskedet :)



Jag bara älskar ER!

2008-09-02 @ 23:26:25
Postat av: systera di

Åhh...va bra..det kom en liten tår när jag läste det! Glädje tår;)

Puss å Kram

2008-09-03 @ 13:54:18
Postat av: Molly

Javisst :) Aha, okej. Ja, det låter heltgrymt ju!

Spännande? Jadu.. HöstLANet är väl det som fixas mest inför nu. Håller på att fixa affischerna till det :) Annars är det väl mest att söka jobb och sånt. Själv?



Kram

2008-09-03 @ 16:00:04
URL: http://www.molkan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback